آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

  زلزله بندرعباس را لرزاند              چهارشنبه   (13/8/88)           
 

زلزله ای به بزرگی 4.9 در مقیاس ریشتر ، شهر بندرعباس را لرزاند . براساس اطلاعات ثبت شده در وب سایت مرکز لرزه نگاری کشوری دانشگاه ژئو فیزیک تهران ، زمان دقیق وقوع زمین لرزه 2:56 بامداد چهارشنبه و 10 کیلومتری شمال غرب بندرعباس بوده است . مردم در لحظات اولیه به بیرون از ساختمانها فرار کرده که تعدادی در حین تلاش برای خروج ، دچار صدمات و جراحاتی گردیده اند . به گزارش خبرگزاری ایسنا ، سرپرست ستاد حوادث غیر مترقبه استان هرمزگان ، شمار مجروحان بالغ بر 240 نفر بوده که اکثر آن به صورت سرپایی مداوا و 44 تن بستری شده اند .

 ریزش بالکن و نمای ساختمانها ، ایجاد ترک و شکاف در دیوار ، شکستن شیشه ساختمانها و سقوط اسباب و اثاثیه از جمله خسارات مالی زمین لرزه بود . بر اثر ریزش آوار  چندین دستگاه خودرو خسارت دیدند . نیروهای امدادی آتش نشانی در همان لحظات اولیه با هدایت و فرماندهی مدیرعامل و معاون عملیات سازمان به نقاط مختلف شهر اعزام شده و عملیات ایمن سازی محیط و مشخص نمودن حریم خطر اقدام نمودند . هیچگونه گزارشی مبنی بر ریزش آوار بر روی انسان به این سازمان اطلاع داده نشده است . زمین لرزه چند پس لرزه نیز داشت که بزرگی آن کمتر از زمین لرزه اولیه بود .

عکس : حسین پیغامی

   

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .