آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  شهرداری ها نباید بدون تایید آتش نشانی پروانه پایان کار به ساختمان ها بدهند                           دوشنبه (93/10/22)
 

                     

شرح خبر : به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان ، جادری پس از شنیدن گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس در خصوص حادثه آتش سوزی بازار در درگهان قشم ، با گلایه از حضور نداشتن منطقه آزاد قشم در نشست ستاد بحران هرمزگان گفت: شاید این سازمان خود را تافته جدا بافته از استان می داند که برای پاسخگویی درباره عملکردش حاضر نشده در صورتیکه همان شب حادثه از دفتر ریاست جمهوری تماس گرفتند و پرسیدند آتش سوزی درگهان قشم چگونه است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت نامناسب ایمنی در شهر درگهان و قشم گفت: تمام تجهیزات اطفاء حریق بازارهای درگهان قشم نمایشی هستند و نظارتی بر ساخت و سازهای آن منطقه وجود ندارد.

 فرجام دانش ، با اشاره به اینکه علت آتش سوزی بازار صدف درگهان اتصال برق در یکی از مغازه ها بوده ، بیان کرد: آبی در شیرهای آتش نشانی شهر درگهان جریان نداشت که ناچار برای اطفاء حریق لوله کشی انتقال آب شهر را شکافته و استفاده شد.

 وی اشاره کرد: در منطقه آزاد قشم تنها دو خودرو آتش نشانی وجود دارد که یکی از آنها خراب بود و دیگری نیز پس از رسیدن به محل آتش سوزی از کار افتاد و در نهایت از سازمان ایمنی و خدمات آتش نشانی بندرعباس برای مهار آتش تقاضای کمک کردند.  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با اشاره به اینکه دنیا به موضوع ایمنی اهمیت فراوان می دهند، ابراز داشت: در ژاپن با مساحت یک پنجم ایران 142 بالگرد برای موضوع ایمنی اختصاص داده شده ولی وجود بالگرد برای هرمزگان تبدیل به آرزو شده است.

همچنین در این نشست مطرح شد که با وجود احتمال ریزش بازار صدف درگهان قشم مجوز استفاده از آن توسط منطقه آزاد قشم صادر شده است .

استاندار  محترم هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در پی بحران های طبیعی به ویژه سیل و زلزله خیلی زود دچار چالش می شود، اضافه کرد: مقرر شده بود دستگاه های خدمت رسان در تامین اقلام مورد نیاز برای مدیریت بهتر بحران ها بکوشند.

وی تاکید کرد: اوضاع شهر بندرعباس به عنوان مرکز هرمزگان نیز در باب اطفاء حریق مطلوب نیست که جا دارد مسئولان شهرداری با دغدغه کامل پیرامون این موضوع رفتار کنند.

استاندار هرمزگان همچنین اضافه کرد: شهرداری ها حق ندارند بدون تایید آتش نشانی پروانه پایان کار ساختمان ها و حتس مسکن مهر صادر نمایند .

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .