آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  سالگرد شهادت آتش نشان برکت جوذری

     دوشنبه  96/5/9

 

 

 

آتش نشانان شهرداری بندرعباس دومین سال شهادت آتش نشان برکت جوذری را به سوگواری نشستند .

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ، امروز نهم مرداد 1396 مراسم گرامیداشت یاد آتش نشان شهید برکت جوذری در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد .

آتش نشان فداکار برکت جوذری دو سال پیش در چنین روزی هنگام عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در حادثه آتش سوزی هتل هرمز که فرماندهی تیم عملیاتی ایستگاه شماره یک را به عهده داشت پس از نجات چند تن از ساکنین هتل ، به دلیل مسمویت ناشی از دود دچار ایست قلبی گردید که منجر به شهادت وی شد .

در آستانه سپری شدن دومین سال درگذشت آتش نشان برکت جوذری برنامه هایی تدوین و اجرا شد که حضور بر سر مزار آن شهید از آن جمله است .

این مراسم با حضور شهردار بندرعباس ، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ، رئیس و کارکنان سازمان آتش نشانی و نیز خانواده آتش نشان برکت جوذری با قرائت فاتحه در کنار مزار شهید آغاز شد .

مراسم ساعت 9:20 و در سالن فردوسی ادامه پیدا کرد . پس از پخش فیلمهای تهیه شده درخصوص شهادت آتش نشان برکت جوذری ، آتش پاد فرجام دانش رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس اولین سخنران این مراسم بود .

وی به مناسبت سالروز وقوع آتش سوزی ستاره جنوب با ارائه مطالبی پیرامون علت آتش سوزی ، نواقص و کاستی های ایمنی در این ساختمان را بیان کرد .

دانش با بیان اینکه امینی زاده شهردار بندرعباس و شورای چهارم بیشترین همکاری را در زمینه تجهیز آتش نشانی داشته اند تصریح کرد : تا قبل از وقوع آتش سوزی در مجتمع ستاره جنوب بیش از یازده اخطار به مدیریت این مجتمع در رابطه با عدم رعایت موارد ایمنی به صورت کتبی داده شده است .

وی ادامه داد : اگر رشادتهای آتش نشانان نبود به طور قطع دامنه خسارتهای جانی و مالی در این حادثه خیلی افزایش می یافت .

دانش با اشاره به تصویب دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس در شورای چهارم افزود : مهمتر از تدوین و تصویب قانون اجرای آن است و از این با اهمیت تر عدم قانون شکنی .

سالاری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در ادامه مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان بویژه برکت جوذری ، همکاری همه سازمان ها و نهادها با شهرداری جهت ساختن شهری ایمن خاستار شد چرا که آسایش وقتی مطلوب است که آرامش هم در کنار آن باشد .

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس به عنوان آخرین سخنران این مراسم ضمن گرامیداشت یاد آتش نشان شهید برکت جوذری ، از دست دادن این نیروی فداکار را به خانواده وی و نیز همکاران خود در شهردای و آتش نشانی تسلیت گفت .

امینی زاده با بیان اینکه آتش نشانان شهرداری بندرعباس با تلاش فراوان و از خود گذشتگی در عملیاتها شرکت می کنند تصریح کرد : در ادامه دستیابی به اهداف ، برنامه ریزی ها به سمتی خواهد رفت تا آتش نشانان بتوانند با ایمنی بیشتر به امر خدمت رسانی به شهروندان حاضر شوند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .