آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 آموزش دوره مدیریت بحران در سیریک

 

چهارشنبه    97/10/05

 

 

بمناسبت سالروز زلزله بم، دوره آموزش مدیریت بحران در سیریک برگزار شد
 

 

بمناسبت پنجم دی ماه سالروز وقوع زلزله بم دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور فرجام دانش ، ریاست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با شرکت ۱۲۰ نفر از مدیران ادارات و نهادها ،دهیاران ،اعضای جمعیت هلال احمر، شهرداران و بخشداران شهرستان سیریک به مدت یک روز در سالن اجتماعات فرمانداری سیریک برگزار شد.

 فرماندار شهرستان سیریک در گفتگو با واحد روابط عمومی گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی با انواع بحران های طبیعی و غیر مترقبه ، افزایش آگاهی و توانمندی،راههای مقابله با بحران ، مدیریت اثر بخش و کارآمد ، مدیریت بحران روستایی، ایمنی و آتش نشانی ، مدیریت پسماند روستایی و شهری و اقتصاد مقاومتی و کاربرد آن در بحران برگزار شد.

 عبدالله پرتابیان ، فرماندار شهرستان سیریک افزود: اهمیت نقش آموزش در مدیریت بحران‌ها در سطح جامعه بسیار مهم است و می توان با کمک آموزش نه تنها ، میزان خسارت و تلفات ناشی از بحران پیشگیری کرد، بلکه می توان در مواردی هم از وقوع بسیاری ازحوادث جلوگیری کرد.

 وی اظهار کرد: اگر فراگیری دانش وآگاهی در خصوص مدیریت بحران در سطح جامعه جدی و نهادینه شود در زمان وقوع بحران و حوادث ، در درجه اول موثرترین افراد در مواقع حادثه خود مردم و اهالی شهرها و روستاها هستند که وارد عمل می شوند و می توانند با آگاهی تا رسیدن کمک های امداد و نجات از تلفات و خسارت احتمالی پیشگیری کرد.

پرتابیان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی و آشنایی با راه های مقابله با بحران و امداد رسانی در زمان وقوع حوادث می توانند اقدامات مؤثری باشد که متاسفانه یکی از موارد کمبود در این خصوص عدم برگزاری دوره های آموزشی عملی و کاربردی برای مسئولان و مردم برشمرد که انشالله ما بنا داریم در شهرستان سیریک این امر مهم را با کمک ستاد مدیریت بحران هم برای مدیران و مردم به فرهنگ تبدیل کنیم.

 پس از آن ، دانش، با ارائه پاورپوینت مدیریت بحران و مقایسه ی بحران و برخورد با آن بین ایران و برخی نقاط جهان در این خصوص مطالبی ارائه داد.

دانش در این جلسه عنوان نمود: آمادگی برای بحران صرف تنها برنامه ریزی و نوشتن موارد بر روی کاغذ نیست، در عمل چگونه ایم؟ آیا برای بحران آماده ایم؟

وی در ادامه با ارائه راهکارهای عملی که کشورهایی چون ژاپن را به سمت هایپر رسکیو(hyper rescue) پیش برده ، موارد را عنوان نمود.

 

در راستای آموزش مدیریت بحران در شهرستان سیریک ، آتش نشانان سیریک نیز آموزش مقدماتی را در روز پنجشنبه و جمعه ۶ و 7 دیماه ۹۷ توسط مربیان آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس فرا گرفته اند.


در روز جمعه، مانور آتش نشانان سیریک در اطفای حریق آپارتمان و اطفای حریق فرضی بوسیله لاستیک پس از آموزش های مقدماتی  صورت پذیرفت .

 

این عملیات ها بازدید شهردار و فرماندار شهر را نیز به همراه داشت .

 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .