آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                              صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

 

 

 آموزش دوره مدیریت بحران در بندرعباس

 

 

پنج شنبه    97/10/06

 

 

دوره آموزشی مدیریت بحران ، بمناسبت سالروز زلزله بم ،جهت مدیران شورای هماهنگی استان هرمزگان در سالن همایش آب منطقه ای برگزار شد.


بمناسبت پنجم دی ماه سالروز وقوع زلزله بم دوره آموزشی مدیریت بحران با سخنرانی فرجام دانش ، ریاست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با شرکت حدود ۶۰ نفر از مدیران عضو شورای هماهنگی و مدیران بحران آن نهاد یا سازمان در ششم دیماه و در سالن اجتماعات اداره آب منطقه ای بندرعباس برگزار شد.

این دوره آموزشی با هدف آشنایی با انواع بحران های طبیعی یا غیرطبیعی ،راههای مقابله با بحران ، ارائه راهکار در مقام عمل در زمانهای قبل، حین و بعد از بحران برگزار شد.

دانش، با ارائه پاورپوینت و فیلم‌های حوادث مترقبه طبیعی و حوادثی که سهل انگاری در آن منجر به بحران در دیگر کشورها شده بحث خود را آغاز نمود.

همچنین مقایسه ی بحران و برخورد با آن بین ایران و برخی نقاط جهان در این خصوص مطالبی ارائه داد.

دانش در این جلسه عنوان نمود: آمادگی برای بحران صرف تنها برنامه ریزی و نوشتن موارد بر روی کاغذ نیست، در عمل چگونه ایم؟ آیا به طور قطع برای بحران آماده ایم؟

وی در ادامه با ارائه راهکارهای عملی که کشورهایی چون ژاپن را به سمت هایپر رسکیو پیش برده ، موارد را عنوان نمود.


دانش در پایان با بیان این موضوع که ایران به عنوان رتبه سوم و قبل از ژاپن در موقعیت کشورهای دارای زلزله بالای ۵ ریشتر می باشد ؛ افزود: مهمترین مساله #در بحران و #فجایع_بزرگ این است که امداد رسان اصلی ، خود مردم هستند ، نه نیروهای امداد شهر، پس می بایست به سمت آموزش همگانی حرکت کنیم.
 

صفحه اول ا بازگشت به آرشیو

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .