آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                       صفحه اول ا لیست مطالب آموزشی

 

نرده های محافظ پنجره

 

امنيت ضامن آسايش خاطر است. در اين ميان حفظ امنيت پنجره ها از اهميت خاصي برخوردار است. با نصب حفاظ بر روي پنجره ها افراد مزاحم فكر نزديك شدن به خانه شما را از سر بيرون مي كنند و علاوه بر اين از بيرون رفتن بچه ها و حيوانات خانگي از داخل خانه نيز جلوگيري بعمل مي آيد. بجز حفاظ نصب قفل هم مهم است.

همه پنجره ها بايد مجهز به قفل هايي باشند كه به راحتي شكسته نشوند. مسئله بعدي استفاده از شيشه هاي نشكن است، به ويژه اگر در طبقات همكف و اول زندگي مي كنيد. شيشه اي را بايد انتخاب كنيد كه به راحتي شكسته نشود. از همه اين تكنيك ها راحت تر نصب ميله هاي محافظ است كه به صورت تضميني امنيت خيال و آسايش را براي شما به همراه مي آورد.

اگر منزل شما مجهز به اين نرده هاي محافظ باشد به راحتي مي توانيد پنجره ها را باز كنيد تا هواي خانه نيز عوض شود. بر اساس نياز و كاربرد انواع مختلفي از نرده هاي محافظ وجود دارند كه مي توانيد گزينه مورد نظر خود را از ميان آنها انتخاب كنيد. بهتر است نرده اي را انتخاب كنيد كه هم نصب آن ساده باشد و هم جدا كردن آن. البته نصب نرده هاي محافظ فقط به خانه هايي كه در طبقات پاييني قرار گرفته اند محدود نمي شود.

اگر فرزند كم سن و سال داريد و يا در خانه خود از حيوان خانگي مراقبت مي كنيد، نصب نرده در طبقات فوقاني نيز ضرورت پيدا مي كند. برخي از نرده ها هستند كه داراي كليد جداسازي فوري براي مواقع اورژانس هستند و داراي گارانتي دائمي نيز مي باشند. پيشنهاد ما به شما تهيه نرده هايي مجهز به سيستم جداسازي فوري در زمان اورژانس و حريق است. جنس نرده هاي موجود كه در ميان مصرف كنندگان محبوبيت بيشتري دارند به ترتيب عبارتند از: آلومينيوم، آهن، و استيل. هر سه مورد به اندازه كافي محكم هستند و قابليت تحمل وزن زيادي را دارند. خانواده ها پس از نصب اينگونه نرده ها با خيال راحت مي توانند پنجره هاي خود را باز كنند.

از جمله موارد ديگري كه در مبحث حفظ ايمني پنجره ها مطرح مي گردد، ميزان فاصله نرده ها از يكديگر است. بهتر است فاصله نرده ها از يكديگر بيش از 5 سانتي متر نباشد. آمار و ارقام بين المللي حاكي از اين مسئله هستند كه سالانه چيزي در حدود 12 كودك زير 10 سال به دليل افتادن از پنجره جان خود را از دست مي دهند و بيش از 4000 نفر از كودكان به دليل مشابه در بيمارستانها در بخش اورژانس بستري مي شوند كه بهبود مي يابند. جالب است بدانيد كه بيشتر قربانيان را كودكان زير 5 سال تشكيل مي دهند.

براي طبقه 6 به پايين نرده هاي محافظتي در نظر بگيريد كه بزرگسالان به راحتي بتوانند آنها را باز كنند تا در مواقع اضطراري و يا به عنوان مثال در حين آتش سوزي بتوانيد از خروج اضطراري كمك بگيرند. همچنين براي طبقه 7 به بالا مي توانيد از نرده هاي دائمي استفاده كنيد. خوب است كه ميله ها را براي همه اتاق ها به ويژه اتاق خواب نصب كنيد. براي حفظ موارد ايمني مبلمان را در مكاني دور تر از پنجره ها قرار دهيد. زمانيكه مبلمان در نزديكي پنجره ها قرار مي گيريد كودكان به راحتي از آن بالا رفته و به پنجره ها دسترسي پيدا مي كنند. دور كردن مبلمان از پنجره ها خود به خود ذهن كودك را از صعود به پنجره دور مي كند .

منبع : وب سایت منزل      http://www.manzelmag.com/main/home-health/125-safe/570-window-guard.html

   

صفحه اول ا لیست مطالب آموزشی

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .