آرشیو خبر ا مطالب آموزشی ا حوزه عملیات ا حوزه پیشگیری ا مدیر عامل ا تماس با ما ا پست الکترونیک                                                                       صفحه اول ا لیست مطالب آموزشی

 

تفنگ بادی

 

         

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که تفنگ های بادی, یک نوع اسباب بازی بی خطر و یا کم خطر بوده و بنابراین نیازی نمی بینند که قبل از خرید, استفاده از آن را به فرزند خود بیاموزند. در واقع, تفنگ های بادی نه تنها بی خطر نیستند,  بلکه اگر به درستی از آنها استفاده نگردد, می توانند خطرناک باشند.

تفنگ بادی اسباب بازی نیست! باید نحوه استفاده صحیح از آن را به فرزند خود بیاموزید. سرعت زیاد ساچمه در تفنگ های بادی امروزی که معمولا بیش از 100 متر بر ثانیه است, خطرناک بودن این وسیله را بیشتر کرده است. گرچه متاسفانه در کشور ما به تفنگ بادی به عنوان یک اسباب بازی بچگانه نگاه می شود, ولی استفاده از آن برای افراد زیر 16 سال (که آموزش ندیده اند) بسیار خطرناک است. پس قبل از خرید تفنگ بادی برای فرزندتان, به موارد زیر اکیدا توجه کنید:

 

1.        تفنگ بادی اسباب بازی نیست.

2.        استفاده از آن حتما باید زیر نظر بزرگسالان صورت گیرد.

3.        بی دقتی در استفاده از آن, ممکن است به زخمی شدن و حتی مرگ منجر گردد.

4.        ساچمه آن بعد از شلیک,  تا فاصله 320 متری, خطرناک است.

5.        برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود .

ضمنا موارد زیر را در هنگام استفاده از تفنگ بادی رعایت کنید:

1.        همیشه از مسلح نبودن و خالی بودن تفنگ در هنگام حمل , مطمئن باشید. به گفته کسی در این مورد طمینان نکرده و خودتان آن را چک کنید.

2.        تفنگ بادی مسلح را به داخل مکان های عمومی,  خودرو یا منزل نبرید.

3.        وقتی که قصد بالا رفتن از درخت یا جایی را  دارید, و یا اگر می خواهید از جایی بپرید, هرگز تفنگ مسلح را همراهتان نبرید . مطمئن ترین تفنگ نیز ممکن است در این مواقع , شلیک کرده و به شما یا کسی که در نزدیکی شما قرار دارد صدمه بزند .

4.        هرگز به سطوح تخت , سخت یا به سطح آب شلیک نکنید . کمانه کردن ساچمه در این موارد , خطرناک است .

5.        اگر قصد نشانه گیری و تیراندازی به هدف یا سیبل دارید , آن را در زاویه ای قرار دهید که مستقیما رو به شما نباشد .

6.        مطمئن شوید که در پشت هدف یا سیبل؛ چیزی قرار  دارد که مانع از پیشروی بیشتر ساچمه خواهد شد. (مثل تل خاک یا شن, کیسه حاوی خاک اره و نظیر آن) دقت کنید امکان اینکه فرد یا حیوانی به طور ناگهانی از جلوی هدف عبور کند, وجود نداشته باشد .

7.        هنگام تمرین و آموزش بهتر است از عینک محافظ  استفاده کنید .

8.        ازنبودن مانع احتمالی در داخل لوله تفنگ اطمینان حاصل کنید .

9.        تفنگتان را همیشه تمیز و در شرایط خوب نگاه دارید .

10.     هرگز به سوی کسی نشانه نگیرید . حتی زمانی که از خالی بودن آن اطمینان دارید .

 

منبع : http://taktik.ir/printthread.php?tid=4499

 

 

 

   

صفحه اول ا لیست مطالب آموزشی

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است .